Apa Ada Hal??

...

Jumaat, 8 Jun 2012

Rekod Siaran Astro Menggunakan Openbox S10



Video ini saya rekod semalam, pada pukul 6.30 penta (8 Jun 2012) atas permintaan pengunjung yang bertandang ke Channel saya di youtube.

Video direkod menggunakan Henset sahaja dalam format Mp4, dan TV yang digunakan adalah TV Toshiba 32'Inci. Video ini tidak dibuat apa-apa suntingan, setelah dirakam, terus diupload via mobile ke Youtube.

Decoder yang terlibat adalah decoder Openbox S10.

Tiada lagging, tiada crack, tiada sangkut pada cline yang digunakan. Kepada sesiapa yang berminat utk dapatkan Cline sahaja tanpa decoder, boleh terus menghubungi saya.

P/S : Kepada yang komen ke blog saya dan masuk ke approaval comment, saya akan membacanya dan membalas email tuan/ puan terus ke email tuan/puan. Tak perlu tunggu approaval dari saya. Tuan/puan boleh check email tuan terus. Harap maklum. ( saya akan terima approaval komen via henset, jadi saya boleh terus balas pertanyaan ke email tuan/puan.




81 ulasan:

  1. Bro, can I have 2 openbox in a house to share 1 dish and 1 internet line ? Do I pay for 2 subscription or 1 ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh takde masalah dengan openbox. Cuma untuk cline, mesti kena 2 cline jugak, takleh share diatas satu cline utk 2 decoder openbox.

      Padam
  2. Bro, if I take 1 cline from you only how much 1 year ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harga utk cline 1 Tahun RM300 tuan..

      Padam
  3. apa maksud "cline"?

    BalasPadam
    Balasan
    1. cline adalah akaun pelayar / tiket utk dapatkan siaran di server.. kalo decoder tanpa cline, maka dapat tengok siaran fta sahaja... keterangan lanjut sila hubungi saya.

      Padam
  4. Cline (cccam) sistem kad sharing. Server provider menyediakan perkhidtam kongsi (guna talian internet) ganti kepada kad (saperti kad astrook). Untuk membuka siaran Astrook secara kongsi dengan provider cline (cccam) dan pelayar dapat menonton siaran yang telah di langan dari astrook untuk di kongsi.

    BalasPadam
  5. Tuan,open box saya ada byk double cannel yg sama, cth tv3.tv3. 1 cannel tu bole tengok dan 1 lagi tu dia jadi no signal so how i delete
    yg no signal tu bole ke

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh didelete.. di bahagian channel edit, ada funtion utk delete..

      Padam
  6. Bro, saya ada beli cline dari org lain . Masalahnya selalu "scrambled".

    Kalau saya beli cline dari tuan, boleh ke 1 openbox support 2 cline .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh. Takde masalah. Decoder leh support berapa berapa sahaja cline. Lanjut leh hubungi saya.

      Padam
  7. salam Tn, saya berminat utk melanggan cline nie.piring astrok + decoder openbox dah ada.blh email price list kepada saya? langganan utk 6 bln dahulu.trima kasih email: maxxck73@yahoo.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya dah hantar detail kepada tuan.. boleh check email.

      Padam
  8. terima kasih tn..

    BalasPadam
  9. Salam En. Shah...

    Ingin Bertanya Beberapa Perkara :-

    1: Masalah LAG Dalam Sesuatu Channel Tuh Adakah Ia Perkara Biasa Or Bergantung Kepada Cline Tuh Sendiri?

    2: Dalam Pemahaman Saya, Ada Cline Provide Services Lebih Dari 1 Server Dalam Setting Decoder Kita Bagi Memastikan Kemudahan Customernya, If Down 1 Server, 1 Server Lagi Akan Backup..Adakah Betul Pemahaman Saya Ini Dan Adakah En. Shah Pun Memberi Services Begitu

    3: Saya Dah Ada Skybox F3 Tetapi Masih Lagi Mencari Cline Yang Stabil, Boleh Saya Melanggan Channel Dengan En. Shah Selama Sebulan Sebagai Percubaan..

    Terima Kasih

    BalasPadam
  10. 1) Disebabkan oleh 2 perkara, sama ada Cline atau line internet.

    2) Ya betul. Dan saya pun buat perkhidmatan begitu. Kadang kadang 2 server sekalipun tetapi masalah tetap berlaku adalah disebabkan kedua-dua server tersebut diletakkan dilokasi yang sama. Server yang saya tawarkan diletakkan di dua tempat yang berlainan.

    3)Jika ingin melanggan cline, hubungi saya terlebih dahulu utk tahu dengan lebih lanjut. Terima kasih.

    BalasPadam
  11. salam..decoder apakah yg tuan jual,dan harga. termasuk cline selama 6 bulan
    tuan boleh email ke norlieyana@yahoo.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya dah hantar detail kepada tuan.. Leh check email.

      Padam
  12. salam tuan,

    harinie saya dah mula fedup dan mnyampah dengan servis astrook! bulanan pakej Rm37.00 tapi bil smpai kena bayar 180.. tiap2 bulan mesti ada hidden cas yg melampau2.
    nie emel saya, Ancaterer@ymail.com
    tolong emailkan detail mcm lokasi kt mn, harga,pemasangan.. tlong cpt sikit sbb sy nk tgk tv scepat mungkin (astro dh kna terminate).. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya dah hantar detail kepada tuan.. Leh check email.

      Padam
    2. Salam.. Tolong emailkan kepada saya juga.. Memang betul Astrook ni melampau la.. putera369@gmail.com

      Padam
  13. Salam En.Rayyan,

    sy br mendapatkan piring astr00k dpd sorang kwn nie, bercadang utk melanggan ccline dpd Tn. utk pepasangan adakah 270'(degree) tembak tepat ke arah barat atau camne? / berapakah azimuth & elevation yg perlu disetkan bg mendptkan signal?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuan leh rujuk terus ke Lyngsat.com .. Kat situ ada detail..

      Padam
  14. Salam,
    Dari servey didapati terdapat berbagai harga yang ditawarkan sebulan. Ada RM25, RM30 , RM35 sebulan. Adakah perbezaan harga ini disebabkan decoder, atau kualiti cline.. Apa pandangan / cadangan tuan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bergantung jugak kepada decoder, dan paling banyak bergantung kepada kualiti Cline. Sama ada terdapat bonus Astro First ataupun tidak, stabil atau tidak.

      Padam
    2. salam..decoder apakah yg tuan jual,dan harga. termasuk cline selama 6 bulan

      Padam
    3. Ya sudah termasuk cline sama ada 6 bulan atau setahun.. sila berikan email, nanti saya emailkan detail.

      Padam
  15. email sy detail di mcayie@gmail.com im inetrested

    BalasPadam
  16. Saya berminat utk melanggan Open box ni. Dari review diatas tuan ada mengatakankan yg open box juga dapat siaran Indovision, apa betul kenyataan itu dan apakah antara channel yg dapat kita lihat di Indovision? TQ email saya matlawi.zt@gmail.com

    BalasPadam
  17. salam,
    saya ada openbox S9, tapi belum ada cline.
    bolehkah saya dapatkan cline dari tuan.
    dan bagaimana urusan seterusnya.
    sila email saya : aghni3010@yahoo.com

    BalasPadam
  18. nk tau detail...shahir136@gmail.com

    BalasPadam
  19. assalam.. saya pelanggan streamyx.. soalan saya perlukah saya meneruskan langganan steamyx saya dan kalau dah ditamatkan.. adakah saya akan terus mendapat langganan perkhidmatan internet? Dan kalau saya ingin meneruskan langgana streamyx, perlu lagi kah saya melanggan cline?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pakai decoder ni mmg perlukan line internet, kalo takde line internet mmg tak dapat tgk siaran.. optionnya sama ada menggunakan fix line ataupun broadband..

      Jika encik dah ada streamyx, maka tetap kena pakai line internet tersebut.. Dan jika encik berniat utk menghentikan streamyx tetapi nak beralih kepada penggunakan Broadband, maka itu tak jadi masalah..

      Cuma bila gunakan broadband, tuan kena ada aksasori tambahan seperti 3G Router utk dapatkan line internet terus ke decoder..begitulah.

      Utk makluman tuan, line internet ini WAJIB ada, dan sangat diperlukan utk memastikan cline itu mencapai ke server.

      Sekiranya tuan bermasalah dalam memahami perkara ini, sila hubungi saya utk makluman lanjut.

      Padam
  20. sila email kpd saya.. wokyoh84@gmail.com

    BalasPadam
  21. Salam..
    Sejara rambangnya berapa channel yang dapat kalau kita gunakan F3 tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Full channel astr0u, kecuali channel HD sahaja tak dapat...

      lebih kurang dekat 110 channel..

      + Astr0u FIRST setiap hari (Channel Terpilih Shj)
      + Astr0u BEST setiap hari (Channel Terpilih Shj)

      Padam
  22. Sa berminat ttg decoder skyf3...mcmna nak beli?please email: ayanpian83@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya dah send detail kpd tuan.. leh check email tuan.

      Padam
  23. bende salah tak disisi undang2..amik siaran astro tanpa kebenaran..ader kemungkinan tak server kene block..

    BalasPadam
  24. Saya berminat, tapi nak dapatkan pakej utk internet yang paling murah macmana? ataupun pihak tuan boleh uruskan sekali?. saya tinggal di pantai dalam KL. TQ

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh.. Sila hubungi saya utk tahu lanjut, atau tinggalkan email kepada saya.

      Padam
  25. tuan bole email detail n saya berminat nk jd agent.. musaireymuhasis@gmail.com

    BalasPadam
  26. Saya berminat dgn Openbox S4. brp harga?
    Boleh tak mengunakan Cable HDMI convert to RCA cable untuk Tv dengan menggunakan Openbox S4 ini.

    BalasPadam
  27. Saya berminat gn Openbox10, bleh email kan detail ke saya...
    rem_it8887@yahoo.com

    --->>

    BalasPadam
  28. Rayyan, saya berminat nk psg Openbox ni..n saya tinggal di apartment yg tak dibenarkan psg piring Asterok..apartment ni cuma guna Centralized line Asterok..so, cmna eh blh ke saya pakai Openbox ni..niwey, i already have Streamyx 1mbps..tq
    email : yus_anuar@yahoo.com

    BalasPadam
  29. Salam Tn.

    Saya pengguna streamyx. Apakah yang saya perlukan untuk menggunakan Openbox ini. Lagi satu saya baca ada review mengatakan wifi mereka tidak stabil bila menggunakan open box ini. Boleh Tn komen. Apa2 pun mintak Tn PM saya :).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takde masalah pakai streamyx.. Kiranya Streamyx tu dah cukup stabil dah... Dan Wifi daripada modem Streamyx pun tak jadi masalah. Kadangkala tak stabil ni ada 2 faktor :

      1) Internet.
      2) CLine (server)

      Jika Internet pakai direct kabel (LAN Cable) tidak bermasalah, maka menggunakan wifi pun berkemungkinan tak jadi masalah. Cuma dari segi signal dia akan reduce skit lah. Itu sahaja. Tetapi so far boleh stabil lagi, bergantung kepada coverage Wifi itu sendiri. Jika terlampau jauh, memang boleh mengganggu signal.

      Jika disebabkan masalah server, maka ia sesuatu yang diluar kemampuan customer. Maka teruslah hubungi provider dan memberitahu berkenaan masalah tersebut.

      APapun, tinggalkan email untuk memudahkan berhubung dengan saya. Nnt saya emailkan.

      Terima kasih.

      Padam
  30. decoder F3 saya dah terima petang khamis lepas..bila sambung terus boleh tengok..memang puas hati.semua channel astro dapat tengok kecuali yang HD..saya pakai streamyx 384 jer..tq..irwan,kelantan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pakai streamyx evdo channel kadang-kadang srambled...........apa masalah nyer...

      Padam
    2. salam bro?....saya dh gune skybox f3...klu nk bli cline je blh ke?...btl ke bro ckp blh dpt indovision & truevision?............risco0805@gmail.com

      Padam
  31. Bos.. antara Openbox & Skybox mn 1 lg ok bro? kalo pasang kt JB boleh ke bro?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh takde masalah.. jika luar lokasi saya akan pos sahaja. Jangan bimbang, decoder ni plug and play sahaja.. tak perlu bimbang.. sila tinggalkan email utk dapatkan detail produk.. Terima kasih.

      Padam
  32. Tuan...berminat dgn skybox f3..minta email detail amor_messi@yahoo.com..terima kaseh

    BalasPadam
  33. kalau tv bukan plasma bleh pakai gak ke bro..(haizumi@umk.edu.my)

    BalasPadam
  34. berminat sila email kepada saya
    nazaroperations@gmail.com

    BalasPadam
  35. bro,
    skyboxf3 dah ada, tp line scrambled setiap malam dlm kul 11pm. boleh langgan cline dgn awak dak, tp nak ada guarantee zero-scramble forever, boleh?
    email : anuar.othmn@gmail.com

    BalasPadam
  36. boleh email kepada saya maklumat lanjut..berminat ingin tahu..
    nsrizal80@yahoo.com

    BalasPadam
  37. bro..emailkan saya harga terkini siap boleh tgk saluran dan kalau nak dapatkan saluran lain cth indonesia ka ada cara tak(truvision ngan atro).. emailkan detail ke:anakugie76@yahoo.com

    BalasPadam
  38. Saya dah send detail produk kepada tuan2 di email.. Bro Aleeya Nabila, saya juga dah jawab soalan tuan di email...boleh check di Inbox, jika tiada, sila check di spam email.. jika ada sebarang persoalan boleh terus tanya saya di email/sms/call/whatsapp

    BalasPadam
  39. boleh email kn detail tuk cline n decoder x??
    ayep03@gmail.com

    BalasPadam
  40. bro nak tanya pasal openbox or skybox ni.. sy berminat utk pakai openbox or skybox ni dan dalam masa yg sama saya tak nak terminate astrookk..so boleh kah pakai 1 dish astrook utk decoder astrook dan 1 utk openbox.. maksudnya utk ruang tamu pakai astrook dan utk di bilik pakai openbox guna 1 dish astrook je. tq.

    email: syaf90@gmail.com

    BalasPadam
  41. boleh email kepada saya maklumat lanjut..saya berminat dengan Openbox S10.. dan bagaimana cara untuk sya mendapatkan set tersebut..alangdaud@yahoo.com.my

    BalasPadam
  42. PM detail utk F3
    ariefxtreme@gmail.com

    BalasPadam
  43. saya ada skybox F5..cline dah nak expired, cline yang bro jual tu selain channel astro, channel dari negara jiran dapat tgk ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya boleh sahaja .. takde masalah.. sila hubungi saya, nnt saya boleh sambung dengan saya dah saya akan bagi tutorial macam mana cara nak install ke decoder.

      Padam
  44. bro cline yang anda jual boleh tgk channel dari negara jiran punya satelit juga ke? saya ade skybox F5 cline nak expired dah.

    BalasPadam
  45. Cline ada jual sebulan x? Nak try. Email samad8500@gmail.com

    BalasPadam
  46. Salam.
    Saya guna Skybox f3 dan cable LAN Streamyx. Masalahnya selalu sangat scrambled walaupun gajet lain yang guna wifi takda masalah..sampai satu masa hampir2 dihumban sebab scrambled time tengah tengok bola live..:p.
    Saya cek, servernya satu saja..dan pernah sekali masa scrambled tu, saya tengok servernya offline. Ini faktor utama ke? macamana nak selesaikan masalah..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masalah scrambled ni disebabkan 3 perkara :

      1) disebabkan masalah internet, spt internet terlampau slow. Khususnya kepada pengguna yang pakai broadband (Terutama celcom dan P1) Jika internet lambat send dan receive utk login ke server, maka scrambled lah yg berlaku.

      2) Disebabkan kabel dan dongle wifi. Maybe kabel LAN rosak, atau modem problem dll.

      3) Jika semua dah ok, tak rosak kabel, internet ok, maka sudah pasti disebabkan server yang tuan langgan (akaun tuan) itu yang problem. 1 server ni memang problem. Servis yang saya tawarkan adalah 2 server. Server A dan B, dan dua dua adalah berbeza port nya. Dan so far stabil. Jika disebabkan oleh server, maka tuan boleh claim dan lapor kepada seller tuan.

      harap jawapan ini membantu.

      Padam
  47. assalamualaikum.......saya nak langgan openbox,boleh terang pada saya bagaimana cara2nyer,kat umah,saya x pakai line internet..boleh email pada saya cara2 lebih details lagi berkenaan openbox ini...ini email saya...nazri.nordin@bheuu.gov.my tima kasih......

    BalasPadam
  48. Bro sy mau nanya bleh x openbox X5 direct insert pakai broadband

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya boleh tuan.. Openox X5 memang boleh cucuk broadband terus ke decoder tuan...

      Padam
  49. kalau takde piring astro mcm mne er ? nak beli kat mne ? saya area2 jb . bole terang tak ?? cincai_boncai@yahoo.com


    BalasPadam
  50. Saya berminat..Boleh email detail product yg tbaik ke huzz86@yahoo.com.my.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya dah send detail produk kepada tuan.. Sila check email k. Terima kasih.

      Padam
  51. boleh tlg carikan saya seseorg yang pandai check &repair problem 1 set Openbox S10 (hardware) di area kuantan,pahang ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rosak macam mana? sila info kat sini rosak macam mana.. nnt saya cuba bantu.

      Padam
  52. Salam bro.....bleh pm details x decoder dan cline tuan?? sya masih keliru nak ambik skybox atau openbox. email sya di shahzack7@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wassalam tuan.. saya dah send detail ke email tuan...

      skrang ni banyak model.. Alphabox A6,, Skybox A6,,, Openbox Z5,, model Openbox X5 memang tak dikeluarkan dah..

      jadi sila rujuk detail produk yg saya dah send kepada tuan. Terima kasih,,

      atau bleh terus hubungi saya di 013-3498598 .. sms/call/whatsapp

      Padam

[[ Pastikan Anda Baca Terlebih dahulu Info Di atas Sebelum Komen / Bertanya ..Kebiasaan soalan tuan/puan sudah dijawab oleh saya pada komentar-komentar di sini.. Harap Maklum]]